pühapäev, 30. september 2012

Kirjand teemal "Tuleviku kool" 11. klass


Tuleviku kool

Viimasel ajal on üsna aktuaalne teema olnud koolireform. Päevakorda on kerkinud mitmeid küsimusi praeguse ning ka tuleviku koolisüsteemi kohta. Milline peaks olema tuleviku kool ja millistest teadmistest on kasu tuleviku ühiskonnas?
Arvan, et tulevikus ei õpetata koolis mitte aineid, vaid õpetatakse kuidas õppida. Õpetajad motiveerivad õpilasi õppima seda, mida nad ise tahavad. On mõttetu õpetada kõikidele noortele täpselt samu asju. Mida rohkem erinevaid inimesi ja vaateid on ühiskonnas, seda täiuslikum ühiskond on. Mitte ükski inimene pole edukas kui ta on täpselt samasugune ja teab täpselt samu asju kui teised – edukad on inimesed, kellel on ühiskonnale pakkuda midagi erilist.
Loomulikult on ka oskusi, mida vajab iga inimene (näiteks kirjutamine, lugemine, arvutamine), kuid on aja raiskamine õpetada inimesele asju, millest nad ei huvitu. Sellised asjad kaovad kohe peast, kui neid enam vaja ei lähe (kontrolltöö tehtud).
Tuleviku koolis võiks õpetaja aidata õpilasel leida asjad või ained, mis õpilasele kõige rohkem huvi pakuvad ning siis anda talle õppematerjalid ja suund kätte ning lasta ise õppida. Õpetajad võiksid jääda siiki alles, sest kui õpilasele jääb midagi arusaamatuks, on tal kellegi käest küsida.
Nii nagu igas valdkonnas, hakatakse ka koolis üha rohkem kasutama tehnilisi vahendeid. E-kool on praeguseks päeviku täiesti asendanud ja räägitakse juba õpikute asendamisest tahvelarvutitega. Eks neil mõlemal on nii head kui ka halvad küljed, kuid arvan, et kool ei saa jääda maha ülejäänud ühiskonnast. Kui enamus inimesi kasutab raamatute lugemiseks juba e-lugereid, siis pole mõeldav, et lapsed peaksid kooli ja koju iga päev hunniku õpikuid tassima. Praegu ei jää siiski e-õpikute takistuseks tehnilised vahendid, vaid pigem elektrooniliste õppematerjalide puudumine. E-õpikute jaoks tuleb luua uued õppematerjalid, vanade õpikute digitaliseerimine on üsna mõttetu.
Ka õpilaste hindamine tuleks teha nii palju kui võimalik arvutite poolt. See vähendaks õpetajate koormust ja oleks ka 100% objektiivne. Arvuti hindaks kõiki õpilasi täpselt ühtedel alustel. Kõike aga ei saa arvuti hinnata (näiteks kirjandeid).
Tuleviku koolis kulutatuakse õppimisele sama palju aega kui praegu, aga õpitakse seda, mis on eelkõige endale huvitav. Tuleviku inimesed on oma kitsa ala eksperdid, kuid mitte kitsa silmaringiga. Kool on õpilasele atraktiivne ja see on hea võimalus ennast arendada, mitte tüütu kohustus diplomi saamiseks. 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar