teisipäev, 2. oktoober 2012

F. Molnar "Pal-tänava poisid" kokkuvõte


,,Pal-Tänava Poisid’’
Autor:Ferenc Molnar
Ilmumisaeg:1971
Lehekülgede arv 165

Raamatu peategelaseks oli Ernö Nemecsek,ta oli väike valgepäine poiss,kes raamatu alguses kuulas õnnelikult kõikide käske.Nemecsek oli sääraseid poisse,kes lausa tunnevad rõõmu teiste käskude täitmisest.Teised poisid olid suuremad-nemad olid kõik krundil ohvitserid,ainult Nemecsek oli reamees ja pidi teiste ees alalõpmata oma kannad kokku lööma ja aupaklikult tervitama.Raamatut edasi lugedes selgus,et Esnö oli aga ka väga julge,vapper ja aus poiss.
Kolm kõrvaltegelast ja iseloomustus

   Üheks kõrvaldegelaseks oli Gereb,ta ei olnud hea poiss.Ta ässitas teisi poisse rumalusi tegema.(Käskis cselel oma mütsi Türgi meekaupmehe lauale visata,et missugune nali sellest saaks!Kuidas maiustused paremale ja vasemale lendaksid).Siis oli ta veel reetur.Ta reetis oma Pal-tänava poiste Kitiühingu saladused Botaanikaaias punasärklastele.Pärast sai ta oma tegudest aru ja proovis kõik heastada võitlusväljal.
   Teiseks kõrvaltegelaseks valisin ma Csele.Csele oli frant-elegantne moenarr.ta hoolis oma riietest,oli alati puhas.Csele ei ladunud raamatuid kaenlasse nagu teised.Temal täitsid raamatute aset lehed ja needki jaotas ta hoolikalt välimistesse ja sisemistesse taskutesse.Csele oli ka tubli ja vapper kambamees.Kui nad delegatsiooniga saarele läksid lippu tagasi viima,siis Feri Ants küsis,kas Gereb viis neile lipu tagasi.Csele võttis valveseisangu.Jättis pealiku sinnapaika.Ta ei olnud poiss,kes kedagi vaenlasele ära annaks,ka äraandjat mitte.Ta oli teine Pal-tänava poistest,kes Feri Antsile nina ppeale andis.
   Kolmandaks kõrvaltegelaseks valisin ma härra Csetneky kes oli pealinna ametnik ja laskis rätsep Nemecseki juures riideid õmmelda.Rätsepa poeg oli suremas,aga sellel härral ei olnud üldse mingit kaastunnet.Temale oli tähtis tema pruun ülikond,millega tal oli plaanis karnevali rongkäigus toredasti uhkeldada.Veel uksel tuletas ta rätsepale meelde,et see töö kohe käsile võtaks,mul on ülikonda tarvis ja väga ruttu tarvis.Hakka aga kohe pihta.


SISU KOKKUVÕTE


Raamatu tegevus toimus Ungaris,Budapesti äärelinnas.Raamatus kirjeldatakse kahe poistekamba tegemistest.Pal-tänava poisid olid loonud oma Kitiühingu ja nad kantsid puna-rohelisi mütse.Nende kogunemispaigaks oli krunt,täis ehitamatta maatükke.Krundi kõrval oli teine maatükike,sellel oli aurusaeveski.Krunt oli täis puuriitu,see oli tõeline labürint.Viis-kuuskümmend kitsast tänavat,tõeline poiste paradiis.Teine poiste kamp tegutses botaanikaaias saarel ja poisid kandsid kõik punaseid spordisärke.Kuna botaanimaaias ei  saanud palli mängida,siis kuulutasid botaanikaaia poisid Pal-tänava poistele sõja ja võitjad pidid krundi endale saama.Pal-tänava poistel oli hea sõjaplaan ja nemad võitsid.Kahju oli,et kõik see vaev oli asjata,kuna krundile hakati uusi maju ehitama.Ka botaanikaaia poistel läks pahasti.Nad tegid saarel suurt müra ja aiavaht tuli saarele ja viskas nad aiast välja.Saar aga suleti ja sillale tehti värav.Kurb oli ka see,et väike Nemecsek jäi peale oma mitmekordset suplust väga haigeks ja suri.


120 kommentaari:

  1. tänu sellele sain koolis veerandi 4

    VastaKustuta
    Vastused
    1. isiklikult endal raamat läbi aga see materjal aitas mind veel rohkem väga hea meeldetuletuseks materjal aitäh!

      Kustuta
  2. Ma oleksin sulle andnud hindeks 4-.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. türa sain 1

      Kustuta
    2. mis sa tahtsid kui ei loe LOE LABI ja siis raagi

      Kustuta
  3. Aitäh ! , sain 4 .

    VastaKustuta
  4. Ma ei sa tekstist aru.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ei tea küll miks äkki peaksid veel õppima kirjutamist?

      Kustuta
    2. Lugemist pigem!

      Kustuta
  5. Loodan et saan hea hinde sellega! :)

    VastaKustuta
  6. Minge ... ma sain 2!!!!!!!!!!!!Pean veel järgi vastama ja veerandi saan tänu sellele 3. Nüüd tean et raamatut peab lugema!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Sellest tulebki et läbi ei lugenud.

      Kustuta
  7. kas keegi saaks kirjeldada Bokat!

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Blogi administraator eemaldas selle kommentaari.

      Kustuta
  8. Boka on vaikne ja rahulik, aga tema on juht, sest tal on alati targad otsused ja ta oskab pahandustest hoiduda. Olen lugenud raamatust kaks peatükki ja kogu Sinu jutt on enam-vähem ainult nendest kahest. Arvan, et loen ikkagi raamatu lõpuni, aga aitäh üritamast!

    VastaKustuta
  9. mul on vaja homseks raamat läbi saada aga ma olen lk 102 ja kaks peatükki on veel jäänud kell on pool 1 ja ma peaks magama minema... kas peaks siiski lõpuni lugema? kas siis ermö sureb??? :s kurb et sain ette teada..

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Tubli, et raamatu ikka vähemalt peaaegu läbi lugesid- mõned tulevad, siia ja vaatavad vastused ära... Good for you!

      Kustuta
    2. Blogi administraator eemaldas selle kommentaari.

      Kustuta
    3. ja ernö sureb ja loe ikka läbi muidu saad halva hinde

      Kustuta
  10. kes oli Nemecseki parim sõber?- saab keegi üelda? :D

    VastaKustuta
  11. ma ei ole küll raamatut lugenud vaatan algul sisu ja ss saan ettekujutuse ja ss hakkan raamatut lugema varsti vastamine ka .:D

    VastaKustuta
  12. Kas keegi saab ütelda palju neid pal tänava poisse ja punasarkide poisse oli?

    VastaKustuta
  13. kas keegi maxima tööle tahab soovi korral helistage 54541010 olle_pauliine minu nimi

    VastaKustuta
  14. lol noob ujus ja sai surma

    VastaKustuta
    Vastused
    1. HAHAHAHHAHAHAHAHHA XDXDXDXDDXDXD

      Kustuta
    2. NOSCOPE NOSCOPE

      Kustuta
    3. rip 1956-2017 mingi tüüp raamatust

      Kustuta
  15. palju nemecheckil munnikarvu oli

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Palju :-)

      Kustuta
    2. Rohkem, kui su emal :~)

      Kustuta
  16. R.I.P Nemecsek surma põhjus:plavik 36,7

    VastaKustuta
  17. Appi, homme mul selle peale vastamine! :s Ma arvan, et saan 3 või 2 :D

    VastaKustuta
  18. Ma pean ka seda homme vastama, raamat oli nii kohutavalt igav, et peale kuuteteist lehekülge enam lugeda ei suutnud. Samuti, meeldiks rohkem kui oleks rohkem sisust juttu.

    VastaKustuta
  19. Kas te, tobukesed, arvate, et õpetajad ei oska sellele lehele tulla? Mul sai praegu kolm last järjest hindeks ühe sellesama sisukokkuvõtte esitamise eest.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. no siis saab neljas ka ühe

      Kustuta
    2. õpetaja oli tol päeval niiiiiiii kuri. :S

      Kustuta
  20. Kõik need kellel on hea õpetaja Kui vastate ja õpetaja küsib Kas vaatasite internetist siis tunnistage et vaatasite algusest veidi et see ei jäänud väga meelde. Mul töötas

    VastaKustuta
  21. Sain kahe ja pean nüüd uuesti tegema töö :(
    Kui ära ei vasta ,saan veerandi kahe xd

    VastaKustuta
  22. Milline poiss oli Geréb? Kuifas ta käitus ja mis sellest lõpuks sai?

    VastaKustuta
  23. See oli mega hea raamat. Algus oli keeruline aga siis läks põnevakas. Raamatu kontrolli sain ka 5.

    VastaKustuta
  24. Mul mure 28.02. vastamine aga pole raamatut oleks vaja teada kampade jaotust (pál-tänava poisid ja need teised)

    VastaKustuta
  25. Palun vastake sellele? :) :) xd

    VastaKustuta
  26. betete raamad on

    VastaKustuta
  27. MIDA ASJAD, LAPSED LUGEGE SEDA KINDLALT!?!?!?!+!?1+???!?! see pole igav :) Mulle tõi lause paaris kohe pisara silma ;)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. sul on oigus hea raamat...

      Kustuta
    2. ega see raama ei ole paha jah

      Kustuta
    3. lakkupiippu, jumala igav raamat

      Kustuta
  28. sidaaukut olede dra lukeke raamadud betet

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Õpi kirjutama

      Kustuta
    2. a mine münni

      Kustuta
    3. k2i prsse krdi pdekas

      Kustuta
  29. BETET MINKE LUKEMA

    VastaKustuta
  30. de gõig fegetid

    VastaKustuta
  31. Ges nudap on bete

    VastaKustuta
  32. Kust on pärit Boka

    VastaKustuta
  33. Algul ei viitsinud lugeda ja vaatasin ainult seda lehte ja mõtlesin kogu aeg saan sellega hea hinde. Lõpuks otsustasin hakkata lugema. Lugesin selle 4 päevaga läbi ja sain 5. Aga kui oleksin selle tekstiga tundi läinud oleksin 2 saanud. See tekst siin on täiega jama.

    VastaKustuta
  34. ei jõudnud raamatut lugeda, seega pean siit maha kirjutama. Kuigi üldse ei tahaks

    VastaKustuta
  35. mis hinde ma saaks kui olen traamatut 93 lehte lugenud ja seda kokkuvõtet näind.mul homme selle peale töö

    VastaKustuta
  36. Kle ikka midagi ei saanud selle l6pust aru...l6pus ol nagu et j2rsku pandi see saar kinni ja see peategelasest poiss suri?...ok...v2ga norm...

    VastaKustuta
  37. Kas seda lugedes on võimalik töö ka viiele teha. Hakkasin just lugema, aga see algus on päris segane.

    VastaKustuta
  38. mul ülehomme töö, aga pole raamatutki veel saand!!!!!
    Loodame et sellest lõigust on abi.

    VastaKustuta
  39. Mul sama probleem ainult mul on raamat olemas mida ma ei loe

    VastaKustuta
  40. Tere! mul oleks teie abi vaja :D
    iseloomustada

    weisz-
    richter-
    kolnay-
    barabas-

    Ettetänades teid :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. mina olen selle postitaja ärge arvake et ma raamatut pole lugenud olen küll aga kuidagi need iseloomustused on kahe silma vahele jäänud

      Kustuta
    2. nad olid kaasa tegelased, eriti nendest ei räägitud

      Kustuta
    3. weisz-p3de
      richter-p3de
      kolnay-p3de
      barabas-p3de
      Võta heaks :)

      Kustuta
  41. keegi äkki oskaks kirjeldada Feri Atsi

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ta on pede ja värd

      Kustuta
  42. kas saab sellest kokkuvõttest hea hinde ka ?

    VastaKustuta
  43. HOMO SITT SAIN VIIE LAKUU SITTA SA KARVUTU MUNN

    VastaKustuta
  44. APPI ma sain A ikka veel šokis :DD

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Veab, kas sa raamatut lugesid?

      Kustuta
    2. Natuke umbes pool

      Kustuta
  45. Palun vâga abi lugesin raamatud aga eriti ei saanud aru mul on vaja iseloomustada kitiühingut palun abi )))

    VastaKustuta
  46. Kas teate millised on Boka teadmised?

    VastaKustuta
  47. Keegi teab Boka iseloom?

    VastaKustuta
  48. Aitäh, ei teadnud eritit Kitiühingu kohta, sest raamatu lugemine hakkas mul liiga hilja ja ei jõudnud teistele järgi. Nüüd hommik enne vastamist otsisin siit :D denks

    VastaKustuta
  49. https://arhiiv.err.ee/vaata/kuuldemang-kuuldemang-pal-tanava-poisid/popular-all
    Sellest võib ka abi olla!!!!

    VastaKustuta
  50. Jamh ise kuulasin selle läbi , homme vastamine ...rumal ,jätsin hilja peale ja hakkasin alles mingi 3 päeva tagasi raamatut otsima ,aga polnud kuskilt saada. Ise loodan et venitab 3 ära , ei usu et saan paremat

    VastaKustuta
  51. Keegi pal tänava poiste kombeid teab?

    VastaKustuta
  52. Kellele meeldis raamat

    VastaKustuta
  53. Mina soovitaks sedasi
    Esiteks:loete umbes 15 lk või isegi rohkem.
    Teiseks:Loete enne lõppu umbes ka mingi 10-15 lk.
    Enam ei tea :D . Sõber soovitas sedasi teha kui tahate kiiresti läbi lugeda. Ma ise ei ole sedasi teinud ag sõber sai vist sedasi 4 või 5. (KUI PEAKSITE 1 VÕI 2 SAAMA ÄRGE MIND SÜÜDISTAGE)

    VastaKustuta
  54. Tänud ! See aitas minul koostada Power Pointi esitlust kuigi olin lugenud raamatu läbi oli hea, et midagi sellist sai ees olla ! : )

    VastaKustuta
  55. Mul homme vastamine aga mul pole labi loetud :-( ma arvan et saan 4 :-( :-( :-(

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Autor on selle kommentaari eemaldanud.

      Kustuta
    2. ja siis? see pole maailma lõpp kui sa nub 4 saad

      Kustuta
  56. See vark on siin nii kahtlane "kinnita et sa pole robot"

    VastaKustuta
  57. ma lugesin mingi 30 lk siis kirjutasin siit maha vittu kõll mul juba neli kahte nüüd tuleb viies ka

    VastaKustuta
  58. Mis teil viga on?

    VastaKustuta
  59. Munni kari imege oma lahti kas te ei oska lugeda vä raamatut ,et peate kokkuvõtet lugema. ��
    ��

    VastaKustuta
  60. Sain 5+ tänan selle kokku võtte pärast.

    VastaKustuta
  61. Mulle meeldis see raamat.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Mulle ka maailma parim mis lugenud olen

      Kustuta
  62. TrololasosldosaldoasdloadloasdlosadlaosdloasdlaodslaosdloasdloasldoasTrololasosldosaldoasdloadloasdlosadlaosdloasdlaodslaosdloasdloasldoasTrololasosldosaldoasdloadloasdlosadlaosdloasdlaodslaosdloasdloasldoasTrololasosldosaldoasdloadloasdlosadlaosdloasdlaodslaosdloasdloasldoasTrololasosldosaldoasdloadloasdlosadlaosdloasdlaodslaosdloasdloasldoasTrololasosldosaldoasdloadloasdlosadlaosdloasdlaodslaosdloasdloasldoasTrololasosldosaldoasdloadloasdlosadlaosdloasdlaodslaosdloasdloasldoasTrololasosldosaldoasdloadloasdlosadlaosdloasdlaodslaosdloasdloasldoasTrololasosldosaldoasdloadloasdlosadlaosdloasdlaodslaosdloasdloasldoasTrololasosldosaldoasdloadloasdlosadlaosdloasdlaodslaosdloasdloasldoas

    VastaKustuta
  63. loodan ikka viit saada

    VastaKustuta
  64. Siiralt soovitan raamatu ise läbi lugeda ja mitte spikerdada.See on huvitav raamat.

    VastaKustuta
  65. Ma lugesin kyll läbi aga ei saa aru kumb sureb nemecsek või Esno

    VastaKustuta
  66. Mul on depressioon sellest raamatust ( ͡° ͜ʖ ͡°)

    VastaKustuta
  67. Miks ja mis asjaoludel sai Nemecsek kolm korda märjaks?


    VastaKustuta
    Vastused
    1. esiteks, ta kukkus vette kui nad laksid punaseid sarke luurama
      teiseks, boka pani ta kulma akvariuumi kuna ta oli koige vaiksem ja mahtus sinna koige paremini.
      kolmandaks kuna vaike vaene nemecsek laks uksinda, punaste sarkide juurde, utles paar kovemat sona siis ta pandi karistuseks jokke, mis oli ka kulm.

      Kustuta
  68. Tere Inimesed kes saab palun aitada Nemecseki kodu ja vanemate kohta?
    Aitäh et saate aitada

    VastaKustuta
    Vastused
    1. need olid kasuvanemad ja Nemecsek sai surma sest miks mitte

      Kustuta
  69. Ma loodan et saan 3 või 4 vähemalt

    VastaKustuta